Niezwykły projekt Nowej Górnej na rzecz lokalnej społeczności działa już rok Opublikowano 27 lutego 2020
10 edycji akcji we współpracy z lokalnymi organizacjami pożytku publicznego, które zaktywizowały mieszkańców do działania i pokazały potencjał otoczenia. To dotychczasowy bilans projektu Punkt Lokalnych Inicjatyw Społecznych, który od przeszło roku działa w Nowej Górnej w Łodzi.

Lokalsi mają głos

Powstałe w 1997 roku łódzkie CH Guliwer, aktualnie Centrum Nowa Górna, to pierwsze centrum handlowe w mieście. Fakt ten zobowiązuje i sprawia, że obiekt jest silnie związany z miastem i swoim najbliższym sąsiedztwem. Widać to doskonale na przykładzie projektu będącego inicjatywą Nowej Górnej pod nazwą Punkt Lokalnych Inicjatyw Społecznych – w skrócie PLIS. Jakie ma on założenia?

W ramach PLIS do centrum zapraszane są miejscowe organizacje pozarządowe, instytucje, stowarzyszenia oraz fundacje z Łodzi i okolic, z którymi odbywają się systematyczne akcje. Pomagają w tym m.in. dedykowane stoisko na terenie centrum oraz materiały promocyjne. Dzięki temu mieszkańcy mogą spotkać się z przedstawicielami fundacji, dowiedzieć, czym się zajmują oraz wspierać ich szczytne działania podczas akcji charytatywnych.

Takich okazji dotychczas nie brakowało. Od początku projektu PLIS, czyli od lutego 2019 roku, w centrum zorganizowano wydarzenia z 8 lokalnymi organizacjami pozarządowymi, w trakcie których udało się zebrać fundusze na rzecz ich podopiecznych, cele statutowe oraz darowizny.

- Punkt Lokalnych Inicjatyw Społecznych to platforma, gdzie oddajemy głos lokalnym społecznikom. Mogą oni nie tylko zaprezentować swoje działania mieszkańcom, poinformować o organizowanych przez siebie inicjatywach, ale także uzyskać realną pomoc dzięki towarzyszącym akcjom zbiórkom czy kiermaszom - wyjaśnia Marta Drzewiecka, Marketing & Customer Experience Manager w Newbridge Poland, właściciela Nowej Górnej.

Do tej pory w Punkcie Lokalnych Inicjatyw Społecznych miały okazję zaprezentować swoją działalność takie lokalne instytucje jak m.in. Dom Dziecka dla Małych Dzieci w Łodzi, Fundacja Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat” wspierająca dzieci z wadami rozwojowymi oraz Fundacja „Mamy Serce” działająca przy Klinice Kardiologii i Kardiochirurgii Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki.

Akcję zachęcającą mieszkańców do wolontariatu prowadziło tutaj również Regionalne Centrum Wolontariatu Centerko, z kolei do kocich i psich adopcji zachęcały przytuliska zajmujące się wsparciem bezdomnych zwierząt np. Fundacja Przytul Kota, Fundacja Azyl oraz Fundacja Kocia Mama.

Akcjom towarzyszyły kwesty, zbiórki, warsztaty edukacyjne dla mieszkańców, punkty informacyjne, a także tematyczne animacje dla najmłodszych. Podczas jednej z akcji, powstał tu również tzw. tyflopunkt, bezpłatny punkt konsultacyjny dla osób dotkniętych dysfunkcjami wzroku i ich bliskich. Prowadził go łódzki oddział Fundacji Szansa dla Niewidomych, działającej na rzecz osób niewidomych i słabowidzących. 

Co więcej, wsparcie nie jest tutaj jednorazowe. Projekt PLIS jest nastawiony na stałą współpracę z lokalnymi organizacjami i zacieśnianie więzi z sąsiedztwem. I tak centrum wspiera organizacje działające w PLIS,  będąc partnerem również w takich przedsięwzięciach jak coroczna Gala Wolontariatu organizowana przez RCW Centerko czy Charytatywny Bieg ICZMP RUN.

Więcej, niż przestrzeń zakupowa

Skąd jeszcze lokalny rodowód projektu? Jak przyznają pomysłodawcy, to efekt nowej strategii marketingowej  inwestora Nowej Górnej, w której akcent położony jest na akcje społeczne, edutainment oraz działania z zakresu community relations. Wspiera ona nowy wizerunek obiektu, który w tym czasie przeszedł rebranding i czekają go kolejne duże zmiany, m.in. inwestycje w modernizację infrastruktury.

- Nowa Górna to obiekt bardzo lokalny, sąsiedzki. Dlatego Punkt Lokalnych Inicjatyw Społecznych powstał jako inicjatywa  stworzona z myślą o mieszkańcach i we współpracy z mieszkańcami, którymi są również przedstawiciele uczestniczących w projekcie organizacji – mówi Marta Drzewiecka.

Taki model komunikacji marketingowej ma sprzyjać budowaniu trwałej relacji z najbliższym otoczeniem, do którego Nowa Górna jako centrum convenience kieruje przede wszystkim swoje działania.

- Dzięki projektowi PLIS nie tylko przedstawiamy kolejnych społeczników i uwrażliwiamy naszych klientów na ważnie społecznie tematy, ale przede wszystkim inspirujemy ich do działania na rzecz swojego miasta. W ten sposób budujemy świadomą społeczność, która przy okazji codziennych zakupów z rodziną w centrum może włączyć się w dzieło pomocy. W takim ujęciu centrum to nie tylko obiekt handlowy, ale również lokalna agora, gdzie może integrować się sąsiedztwo, na dodatek w szczytnym celu   - dodaje Drzewiecka.

 

Tagi: Newbridge Poland, Nowa Górna

***

Centrum Nowa Górna zlokalizowane jest w Łodzi przy ul. Kolumny 6/36. Otwarty w 1997 roku obiekt ma powierzchnię ponad 17 tys. m kw. GLA i liczy sobie 30 sklepów i punktów usługowych. W minionym roku centrum odwiedziło blisko 3 mln osób. Wśród kluczowych najemców centrum znaleźć można m.in. Carrefour, CCC, Rossmann, Vision Express i W. Kruk. Zmotoryzowani mają tutaj do dyspozycji 890 miejsc postojowych. Centrum handlowe należy do portfolio Newbridge Poland. Zarządcą obiektu jest Apsys Polska S.A. / www.nowa-gorna.pl

Źródło: Newbridge/Nowa Górna

 

Przypisane branże