Black Friday to kultowe amerykańskie święto zakupów, które na dobre przyjęło się także nad Wisłą. Co roku uczestniczy w nim coraz więcej Polaków. Powód? Do sklepów w galeriach przyciągają ich liczne wyprzedaże i najciekawsze oferty, dzięki którym można się obłowić wydając mniej pieniędzy.
Black Friday zawsze przypada na ostatni piątek przedostatniego miesiąca w roku, w tym przypadku będzie to 27 listopada. Znaczna część promocji startuje jednak kilka dni lub nawet tygodni wcześniej, zamieniając Black Friday w Black Weekend, Black Week, a nawet Black November.
Na taki ruch w Łodzi zdecydowało się choćby Centrum Handlowe Nowa Górna, które dziś startuje z akcją Black Week. W wydarzeniu trwającym od 23 do 30 listopada wezmą udział sklepy, które pozostają otwarte.
- Wydłużenie tej formuły pozwoli rozłożyć ruch na poszczególnie dni tygodnia. W tym roku również nie zabraknie atrakcyjnych rabatów, jakie przygotowały w ramach Black Week m.in. drogerie, sklep spożywczy, salony operatorów komórkowych czy punkty usługowe. Dzięki zaostrzonemu rygorowi sanitarnemu w obiekcie, klienci zrobią równie komfortowe zakupy w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych - mówi Marta Drzewiecka, przedstawicielka Centrum Handlowego Nowa Górna w Łodzi.
Handlowcy wiedzą, że w tym roku pomimo częściowych ograniczeń nałożonych na galerie, chętnych na zakupy nie zabraknie. Skąd taka pewność? Ze względu na pandemię co prawda ostrożniej planujemy swoje wydatki, ale przy tym coraz większą uwagę przykładamy do ceny produktu.
Jak wynika z badania UCE Research, blisko 60 proc. Polaków zamierza w ostatnim kwartale roku intensywniej szukać promocji, niż miało to miejsce wcześniej. Rośnie także tendencja do kupowania na zapas.
- Akcje typu Black Week to prawdziwy festiwal niskich cen. Klienci są świadomi korzyści, jakie w dłuższej perspektywie zapewniają im wyprzedaże. Z końcem listopada rusza intensywny sezon przedświąteczny, a rabaty są pretekstem, aby nie tylko zakupić od dawna planowane produkty, ale także z wyprzedzeniem zadbać o prezenty dla najbliższych – wyjaśnia fenomen wyprzedażowego „święta” Marta Drzewiecka.
Dlatego, jak przekonują przedstawiciele branży, z promocji nie tylko warto skorzystać, ale przede wszystkim opłaca się to robić. Rabaty od 30% do nawet ponad 70% w Nowej Górnej obejmą szeroki asortyment m.in. kosmetyki, perfumy, smartfony, okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne czy soczewki kontaktowe.
Na liście sklepów łódzkiego centrum handlowego, gdzie warto się udać w ramach Black Week i skorzystać z obniżek, można znaleźć hipermarket Carrefour, Rossmann, salon Yves Rocher, teleoperatorów Play, Orange oraz T-Mobile. Specjalne oferty przygotowały także usługi np. salon optyczny Vision Express czy pralnia EBS, w której klienci otrzymają 30% rabatu na czyszczenie odzieży i tekstyliów domowych. W ofercie Nowej Górnej znajduje się 30 sklepów i punktów usługowych, z czego obecnie działa ponad połowa lokali.
***
Centrum Nowa Górna zlokalizowane jest w Łodzi przy ul. Kolumny 6/36. Otwarty w 1997 roku obiekt ma powierzchnię ponad 18 tys. m kw. GLA i liczy sobie 30 sklepów i punktów usługowych. W minionym roku centrum odwiedziło blisko 3 mln osób. Wśród kluczowych najemców centrum znaleźć można m.in. Carrefour, CCC, Rossmann, Vision Express, Rebel Electro i W. Kruk. Zmotoryzowani mają tutaj do dyspozycji 890 miejsc postojowych. Centrum handlowe należy do portfolio Newbridge Poland. Zarządcą obiektu jest Apsys Polska S.A. / www.nowa-gorna.pl
Źródło: Newbridge/Nowa Górna